vrijdag 31 januari 2014

half procentje erbij

Leuk bericht in de mailbox afgelopen week. Geheel onverwachts krijg ik een half procent loonsverhoging per 1 januari (met terugwerkende kracht). Een leuke kleine verrassing, waarvan ik niet gewend ben dat ik die krijg. In mijn vorige baan (geen CAO) was het ieder jaar weer vechten en debatteren om er zoveel mogelijk bij te krijgen. En aangezien ik mijn werkende leven begon op het moment dat de crisis losbarstte in 2008, mocht ik al blij zijn als er een paar procent bijkwam per jaar. Terwijl ik juist in eens sector zat waar 10% loonsverhoging per jaar helemaal niet ongewoon was.

Ook nu heb ik geen CAO, omdat ik op het hoofdkantoor werk zijn wij losgekoppeld van de CAO waar de rest van het bedrijf wel onder valt. In de CAO waar de rest van het bedrijf onder valt was akkoord gegeven voor een half procent loonsverhoging, wat natuurlijk tot gemor leidde onder het personeel van het hoofdkantoor. "Zij wel een loonsverhoging en wij niet", dat werd als oneerlijk gezien. Nu dus de beslissing om het hoofdkantoor ook een half procent mee te geven.

Netto doet het vrij weinig met mijn salaris, want vanwege de nieuwe loonheffingsregels ging mijn netto-salaris eigenlijk iets omlaag. Uiteindelijk is het nog geen 10 euro per maand wat erbij komt. Toch is het mooi meegenomen, het staat namelijk los van een eventuele verhoging later dit jaar. Die half procent heb ik in ieder geval alvast, en dat al na 4 maanden. Je zou bijna zeggen dat ik bij Ziggo werk ;)

4 opmerkingen:

  1. nou dan kun je daar mooi jullie vakanties mee betalen..(grapje)..weer een zorg minder.
    Ik lees altijd jou blog en jullie hebben zo'n ander leven dan ons....maar ik lees wel met plezier en interesse.
    greotjes zonnig&zuinig

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Over het hele jaar kunnen we er voor 1 persoon ski-huur van betalen ;)

      Verwijderen
  2. Ik vind je blog een verademing in vergelijking met de meeste andere blogs. Lekker geld verdienen, hard weken, bewust me je geld omgaan en niet vergeten te genieten. Helemaal mijn idee. Mariska

    BeantwoordenVerwijderen