donderdag 25 juli 2013

Financiële tegenvaller

Deze week kreeg ik een kleine financiële tegenvaller te verwerken. Zoals al eerder gemeld ga ik per 1 september van baan veranderen. Dit betekent o.a. dat ik een afrekening krijg van mijn vakantiedagen. Ik ga in augustus 3 weken op vakantie, en ik had berekend dat ik 1 dag in de min kom te staan met mijn vakantiedagen. Die vakantiedag zou dan verrekend worden met mijn brutosalaris. Dit was te overzien naar mijn idee.

Na overleg met onze HR-afdeling blijkt dat ik een rekenfoutje gemaakt heb en niet 1 dag moet terugbetalen, maar 4 dagen moet terugbetalen. Dat is een flinke kostenpost, want dit komt neer op ongeveer 900-950 euro bruto. Kortom, dat betekent een tegenvaller van 400-500 euro netto.

Gelukkig wordt dit gedeeltelijk gecompenseerd door de uitbetaling van het vakantiegeld, welke direct wordt uitbetaald in augustus. Echter zorgt dit er wel voor dat ik geen aflossing op mijn studieschuld kan doen in augustus, en dat is wel een kleine tegenvaller.

1 opmerking: