woensdag 21 november 2012

Zorgverzekering 2013

Gisteren eindelijk het overzicht van de zorgverzekering gekregen voor 2013. Ik was benieuwd aangezien ik nog niet wist wat mijn verzekeraar ging doen met de premie. Ik was blij verrast, in totaal gaat de premie nog geen €1,50 per maand omhoog voor ons hele gezin. Alleen de aanvullende verzekering gaat met 5% omhoog. Het maandbedrag gaat van 188 euro naar 189 euro. Dat dit zo laag is komt door mij, ik heb volledig eigen risico op mijn zorgpremie, waardoor mijn premie maar 76 euro is. De laatste keer dat ik iets heb gebruikt van mijn zorgverzekering is denk ik in het jaar 2004 geweest, dus dat is een keuze die te verantwoorden is.

Ik ben nog aan het kijken of ik de premie niet misschien in één keer kan voldoen, er staat me iets bij van dat ik dan korting krijg op het totaalbedrag van 3%. Dat zou een korting zijn van rond de 70 euro. De vraag is alleen of ik wel 2300 euro in één keer wil gaan betalen. De buffer wordt daardoor iets kleiner, maar gedurende het jaar zou ik die weer bij kunnen sparen.

Wat zouden jullie doen als jullie het geld beschikbaar hadden?

13 opmerkingen:

  1. Waar krijg je nog 3% rendement?:) Doen als je het geld hebt. Ik heb nu onvoldoende buffer om dit te doen, helaas. Afgelopen jaar wel gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 3% is snel verdiend en verdien je nergens op dit moment. Moet het ook maar eens met mijn vriendin bespreken

      Verwijderen
  2. Ja meteen doen! Doe ik ook. Het bedrag wat ik van mijn spaarrekening haal daarvoor, stort ik maandelijks terug. Dubbel verdiend dus!
    Groet, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet alleen wel de discipline hebben om dat maandelijks over te boeken naar de spaarrekening. Daar ga ik moeite mee hebben. :)

      Verwijderen
    2. hoeft niet hoor: meteen automatisch laten doen. Jezelf eerst betalen, is hèt devies van het vrekken- echtpaar!
      Groet, Joke

      Verwijderen
  3. Met een automatisch incasso kan dat niet mis gaan toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik neem aan dat je een maandelijkse overschrijving bedoelt ;)

      Maar in principe heb je daarin gelijk natuurlijk

      Verwijderen
  4. Ik weet het niet. Zit met hetzelfde dilemma. Het is idd 3% korting maar nu ook wel even heel veel geld. Tenminste bij ons. Zonder eigen risico is de premie wel veel hoger.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik betaal sinds vorig jaar ook in 1x de jaarpremie, het scheelt inderdaad 3%, dat is dus snel verdient. Vervolgens hak ik de jaarpremie in 12 stukjes en rond het dan een beetje af naar boven en dat bedrag zet ik daarna maandelijks weer op een spaarrekening voor de jaarpremie van volgend jaar. Zo kan je elk jaar ineens de jaarpremie voldoen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog een aanvulling. Vorig jaar legde ik elke maand 325 euro weg, hadden toen een zeer uitgebreide aanvullende verzekering ivm zoontje, maar dat is nu niet meer nodig. Ik laat het inderdaad elke maand automatisch overschrijven naar mijn spaarrekening en zie het gewoon als de zorgpremie die je anders wel maandelijks betaald. Bij mij werkt het perfect!

      Verwijderen
    2. ik doe het ook zo met de krant: wordt 1x per jaar afgehouden (286 euro); elke maand stort ik 25 euro van de privérekening naar de spaarrekening daarvoor. Idem met de autoverzekering.
      Groet, Joke

      Verwijderen
  6. Je hebt een award gekregen. Lees je blog namelijk met veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen